Verduideliking van Two-Seedline, Deel 1

Alle vers vertalings geneem uit die Afrikaans 1933/1953 vertaaling


Een Adam, veelvuldige grammatikale vorme

Deur William Finck

In die volgende voorbeelde uit die Skrif sal ons gevalle sien waar die woord Adam in vier vorme voorkom. ADAM, die generiese selfstandige naamwoord, HA-ADAM, die selfstandige naamwoord vergesel van 'n bepaalde lidwoord, en ETH-HA-ADAM, die lidwoord en selfstandige naamwoord verder vergesel van die Hebreeuse woord eth, wat op sigself dikwels as 'n voorsetsel gebruik word, en ook AL -HA-ADAM, nog 'n voorsetsel met die lidwoord en selfstandige naamwoord.

Hierdie woord eth, volgens Strong se Konkordansie, het ander betekenisse, maar wanneer dit as 'n voorvoegsel tot 'n selfstandige naamwoord gebruik word, word dit "algemeen gebruik om meer beslis die voorwerp van 'n werkwoord of voorsetsel uit te wys" Strong gaan voort om te verduidelik dat vir hierdie rede waarom dit nie in Engels verteenwoordig word wanneer dit op hierdie manier gebruik word nie. Net so sê die Enhanced Strong's wat in die BibleWorks-sagteware ingebou is dat dit "'n onvertaalbare teken van die akkusatiewe saak" is, wat in die taal van grammatika presies is wat die oorspronklike Strong's met verskillende terme sê. Dit is 'n kenmerk van grammatika wat niks te doen het met die aard van die voorwerp self nie.

Genesis 1:26 26En God het gesê: Laat Ons mense maak na ons beeld, na ons gelykenis, en laat hulle heers oor die visse van die see en die voëls van die hemel en die vee en oor die hele aarde en oor al die diere wat op die aarde kruip.27En God het die mens geskape na sy beeld; na die beeld van God het Hy hom geskape; man en vrou het Hy hulle geskape

Die voegwoord voor die werkwoord in Genesis 1:27 demonstreer dat die skepping van die mens in daardie gedeelte 'n direkte gevolg is van die stelling wat in Genesis 1:26 gestel word. Beide Griekse en Engelse vertalers het dit verstaan.

Genesis 2:7 En die Here God het die mens [ETH-HA-ADAM] geformeer uit die stof van die aarde en in sy neus die asem van die lewe geblaas. So het dan die mens[HA-ADAM] 'n lewende siel geword

Genesis 2:16En die Here God het aan die mens[AL-HA-ADAM] bevel gegee en gesê: Van al die bome van die tuin mag jy vry eet,

2:19 En die Here God het uit die aarde geformeer al die diere van die veld en al die voëls van die hemel en hulle na die mens[EL-HA-ADAM] gebring om te sien hoe hy hulle sou noem. En net soos die mens [HA-ADAM] al die lewende wesens genoem het, so moes hulle naam wees. 20 So het die mens[HA-ADAM] dan name gegee aan al die vee en aan die voëls van die hemel en aan al die wilde diere van die veld, maar vir die mens [VAV-LAMEDH-ADAM] het hy geen hulp gevind wat by hom pas nie.

Genesis 5:1 DIT is die stamboom van Adam[ADAM].. Die dag toe God Adam [ADAM]. geskape het, het Hy hom gemaak na die gelykenis van God.

Genesis 6:7En die Here sê: Ek sal die mens wat Ek geskape het, van die aarde verdelg, die mens [ADAM] sowel as die vee en die kruipende diere en die voëls van die hemel; want dit berou My dat Ek hulle gemaak het.

Genesis 7:21 21En alle vlees wat op die aarde beweeg, het weggesterwe: die voëls en die vee en die wilde diere en al die gedierte wat op die aarde wemel, en al die mense. [HA-ADAM].

Genesis 9:6 Hy wat die bloed van 'n mens vergiet, sy bloed sal deur die mens vergiet word; want God het die mens na sy beeld gemaak.

Genesis 11:5 Toe daal die Here neer om die stad en die toring te besien waaraan die mensekinders gebou het.

Deuteronomium 4:32 32Want doen tog ondersoek na die vorige dae wat voor jou gewees het, van die dag af dat God mense [ADAM] op die aarde geskape het, en van die een einde van die hemel tot by die ander einde van die hemel, of so iets groots gebeur het of iets dergeliks gehoor is.

Want vra nou na die dae wat verby is, wat voor jou was, van die dag af dat God die mens [ADAM] op die aarde geskape het, en vra van die een kant van die hemel tot die ander kant of daar enige so iets soos hierdie groot ding is, of is so gehoor?

Deuteronomium 32:8 8Toe die Allerhoogste aan die nasies 'n erfdeel gegee het, toe Hy die mensekinders van mekaar geskei het, het Hy die grense van die volke vasgestel volgens die getal van die kinders van Israel

Jesaja 45:12 12Ek het die aarde gemaak en die mens daarop geskape; Ek — my hande het die hemel uitgespan, en Ek het aan sy ganse leërskare bevel gegee.

1 Kronieke 1:1 1ADAM, [ADAM], Set, Enos,

2Kenan, Mahalálel, Jered,

3Henog, Metúsalag, Lameg,

4Noag, Sem, Gam en Jafet.

Sofisme van 'n poging om "gevormde" vs. "geskape" te onderskei met betrekking tot die skepping van die mens:

Daar is 'n argument wat deur sekere narre aangevoer word dat die man wat "geskape" is (Genesis 1) anders moet wees as die man wat "gevorm" is (Genesis 2). Natuurlik is die adam van Genesis 5 ook geskep, waar die woord gevorm nie voorkom nie. Tog moet dieselfde skynheiliges wat daarop aanspraak maak dat hulle Israeliete is, daarop aanspraak maak dat hulle afkoms van die adam van Genesis 5! As hulle argument waar is, hoe kan hulle die Gees van God aan die Adam van Genesis 2 oordra?

Deuteronomium 32: 18Die Steenrots wat jou verwek het, het jy veronagsaam; en jy het die God vergeet wat jou voortgebring het.19Toe die Here dit sien, het Hy hulle verwerp, uit ergernis oor sy seuns en dogters.

Job 33:6 6Kyk, teenoor God staan ek in dieselfde verhouding as u: van klei is ek ook afgeknyp.

Jesaja 45:18 18 Want so sê die Here, wat die hemele geskape het — Hy is God! — wat die aarde geformeer en dit gemaak het — Hy het dit bevestig; Hy het dit nie geskape om woes te wees nie, maar dit geformeer om bewoon te word — Ek is die Here, en daar is geen ander nie.

Jesaja 43:1 1MAAR nou, so sê die Here, jou Skepper, o Jakob, en jou Formeerder, o Israel: Wees nie bevrees nie, want Ek het jou verlos; Ek het jou by jou naam geroep; jy is myne!

Jesaja 43: 7 elkeen wat na my Naam genoem is en wat Ek geskape het tot my eer, wat Ek geformeer, wat Ek ook gemaak het.

Wie het Adam geskep?

Alhoewel die Hebreeuse woord Elohiym is, en dit 'n meervoudswoord in sy grammatikale vorm is, sien ons steeds dat al die voornaamwoorde en werkwoorde wat na die Skepper van Genesis hoofstuk 1 verwys, enkelvoud van vorm is. Afgesien hiervan is daar egter sommige wat daarop aandring dat die Elohim van Genesis 1:26 'n meervoudsgroep is, terwyl duisende kere elders die woord, meervoud in vorm, na 'n enkelvoudige entiteit, Yahweh, verwys. Die enkelvoudsvorm van die woord Elohiym, wat eenvoudig El is, kom eers in Genesis voor in hoofstuk 14, waar na Yahweh verwys word as die “Allerhoogste El”.

Elke voorkoms van die Hebreeuse woord vir God in die hele Genesis skeppingsverslag is die meervoudsvorm, Elohiym, en dit is altyd dieselfde meervoudsvorm – dit word nooit vergesel van 'n eth of 'n lidwoord nie! Die narre wat verskillende adams probeer maak omdat die grammatikale vorme verskeie is, dring daarop aan dat daar verskillende elohiyms is alhoewel die grammatikale vorme altyd dieselfde is! Hulle is dus skynheiliges volgens hul eie redenasies.

Die woord Elohim, vir “God”, kom 32 keer in Genesis hoofstuk 1 voor, en nog 3 keer in Genesis hoofstuk 2, almal in dieselfde presiese vorm, voordat die frase “Yahweh Elohim” uiteindelik in Genesis 2:4 verskyn. Tog is daar narre wat sal saamstem dat Yahweh die hemel en aarde gemaak het, en dan beweer dat een of ander Elohim die mens gemaak het in Genesis 1:26, wat absoluut absurde idee is wat nêrens in die Skrif ondersteun word nie!

Yahweh God self is die enigste Elohim wat ooit gekrediteer is met die skepping van enige mens of enigiets anders regdeur die latere Skrif. Alle ander kan net sy skepping propageer of korrupteer, maar hulle kan niks sonder Hom skep nie. Daar is geen tweede getuie van die haasbrein idee dat Elohiem anders as Yahweh enige ras van die mens in Genesis geskep het nie.

Genesis 1:26 is 'n voorstel vir die skepping van die mens, en die voornaamwoorde is meervoud: En God het gesê: Laat Ons mense maak na ons beeld, na ons gelykenis, en laat hulle heers oor die visse van die see en oor die voëls van die hemel en oor die vee en oor die hele aarde en oor al die kruipende diere wat op die aarde kruip.

Genesis 1:27 beskryf die uitvoering van daardie stelling, en die voornaamwoorde is enkelvoud!: 27 So het God die mens geskape na sy beeld, na die beeld van God het Hy hom geskape; man en vrou het Hy hulle geskape.

Genesis 2:4 DIT is die geskiedenis van die hemel en die aarde toe hulle geskape is. Die dag toe die Here God die aarde en die hemel gemaak het, 5 was daar nog geen struike in die veld op die aarde nie, en geen plante van die veld het nog uitgespruit nie; want die Here God het nog nie laat reën op die aarde nie, en daar was geen mens om die grond te bewerk nie. 6 Maar 'n mis het opgetrek uit die aarde en die hele aardbodem bevogtig. 7 En die Here God het die mens geformeer uit die stof van die aarde en in sy neus die asem van die lewe geblaas. So het dan die mens 'n lewende siel geword. 8 Ook het die Here God 'n tuin geplant in Eden, in die Ooste, en daar aan die mens wat Hy geformeer het, 'n plek gegee.

Genesis 5:1 1DIT is die stamboom van Adam. Die dag toe God Adam geskape het, het Hy hom gemaak na die gelykenis van God. 2 Man en vrou het Hy hulle geskape en hulle geseën en hulle mens genoem, die dag toe hulle geskape is.

Genesis 6:7 En die Here sê: Ek sal die mens wat Ek geskape het, van die aarde verdelg, die mens sowel as die vee en die kruipende diere en die voëls van die hemel; want dit berou My dat Ek hulle gemaak het.

Deuteronomium 4:32 32Want doen tog ondersoek na die vorige dae wat voor jou gewees het, van die dag af dat God mense op die aarde geskape het, en van die een einde van die hemel tot by die ander einde van die hemel, of so iets groots gebeur het of iets dergeliks gehoor is.

Jesaja 45:11 11So sê die Here, die Heilige van Israel en sy Formeerder: Vra My aangaande die toekomstige dinge; vertrou my seuns en die werk van my hande aan My toe! 12Ek het die aarde gemaak en die mens [ADAM] daarop geskape; Ek — my hande het die hemel uitgespan, en Ek het aan sy ganse leërskare bevel gegee.

Yahweh, die enkelvoudige God, het die mens geskape, die enigste Genesis Adam.


Jesaja 45:18 18 Want so sê die Here, wat die hemele geskape het — Hy is God! — wat die aarde geformeer en dit gemaak het — Hy het dit bevestig; Hy het dit nie geskape om woes te wees nie, maar dit geformeer om bewoon te word — Ek is die Here, en daar is geen ander nie.

Openbaring 4:11 11 U is waardig, o Here, om te ontvang die heerlikheid en die eer en die krag, want U het alles geskape en deur u wil bestaan hulle en is hulle geskape.

Efesiërs 4:24 24en julle met die nuwe mens moet beklee wat na God geskape is in ware geregtigheid en heiligheid.

Kolossense 3:10 10en julle jul met die nuwe mens beklee het wat vernuwe word tot kennis na die beeld van sy Skepper,

Genesis 1:26 die mens is gemaak na die beeld van Elohim.

Genesis 1:27 die mens is gemaak na die beeld van Elohim

Genesis 5:3 die mens is gemaak na die beeld van Elohim

Genesis 9:6 die mens is gemaak na die beeld van Elohim

Genesis 2 die mens het die Gees van God!

Op hierdie punt moet die redes vir die meervoudsvorm van elohiym bespreek word. Argeoloë noem hierdie gebruik van 'n meervoud met verwysing na 'n enkelvoud dikwels 'n Meervoud van Majesteit; grammatici noem dit dikwels 'n Meervoud Intensief. 'n Goeie verduideliking word gevind op die webwerf van Daniel O. McClellan. Ons het baie van die antieke Nabye Oosterse inskripsies gelees wat hierdie begrip van die gebruik van die woord elohim ondersteun, maar ons het dit die beste gedink om 'n onafhanklike bron vir hierdie aanbieding aan te haal, en het gedink dit was 'n baie goeie een:

https://danielomcclellan.wordpress.com/2011/01/09/why-is-elohim-plural/